Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-11, 09:25   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

V75 Gävle 16 januari


Ett iskallt Gävle arrangerar V75 på lördag.
Prognosen just nu är -22C = brodd i skorna

Silverdivisionen bör stå mellan Coco De Vie, Order By Keeper och Scellino Luis. Luringen är Wariner från perfekt startspår.
Gulddivisionen har två topphästar. Ed You och On Trtack Piraten. Då jag inte vet formen på Ed You får On Track Piraten vara min första häst.
I klass 1 har jag funnit min tidiga spik. Ready Ribb från ett utsökt startspår.
Skrälloppen ser ut att kunna bli avdelningarna 2 och 7.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 18:38   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5730
Standard

Tomtegubben. Det löser O A Lindqvist galant.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 19:00   #3
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 423
Sharp$: 2457

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Usain Swingär min första häst i lopp 1.
Sprungit ett tag mot starkare motstånd än det här.
Tror att den har störst chans att vinna.
Men är ju ingen spik. Fast blir det bra ord från tränare så kan det vara en chansspik.
Coco de vie har den sprungit förbi förut. Sen står ju dom två värsta 11 & 12 med sämre spår. Nej jag höjer alla fall ett varningens finger för min första häst i avd1!
ricBLo636 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 19:54   #4
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2507
Standard

Utsökt startspår vet jag inte på Ready Ribb, snävt 4:e spår i volt på en tidigare strulig häst...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nixlas (+15)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 21:55   #5
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Be Spontaneous i avd.5 känns rätt intressant tycker jag.. Rede'ns stallform är ju hyfsad och Haugstad verkar köra med lite självförtroende igen.
Borde kunna bli körning i början här, Panoramic med Örjan nog värst emot men lite för kort distans för den..
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 23:31   #6
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2223
Standard

Spelmässigt rätt ointressant, tror på max 30k på 7 rätt i bästa fall.
Örjan kommer vinna 2-3 lopp.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 11:22   #7
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Tomtegubben. Det löser O A Lindqvist galant.
Nä, det går inte. Julen är över
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3), korpo (+1)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 22:59   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Usain Swingär min första häst i lopp 1.
Sprungit ett tag mot starkare motstånd än det här.
Tror att den har störst chans att vinna.
Men är ju ingen spik. Fast blir det bra ord från tränare så kan det vara en chansspik.
Coco de vie har den sprungit förbi förut. Sen står ju dom två värsta 11 & 12 med sämre spår. Nej jag höjer alla fall ett varningens finger för min första häst i avd1!
Jag har kollat varje steg Usain Swing tagit det senaste halvåret. Han har startat i V75 9 gånger i rad. Skrällvunnit två ggr och varit med i final tre ggr. En stenhårt härdad äkta familjehäst, som tränas av mamma och pappa och körs växelvis av sönerna. Hästen är mycket kapabel, men körs "snällt". Han kan mycket väl skrälla - i detta ögonblick streckad på 5 %. Ett roligt lås med 12 Scellino Luis.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 23:13   #9
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har kollat varje steg Usain Swing tagit det senaste halvåret. Han har startat i V75 9 gånger i rad. Skrällvunnit två ggr och varit med i final tre ggr. En stenhårt härdad äkta familjehäst, som tränas av mamma och pappa och körs växelvis av sönerna. Hästen är mycket kapabel, men körs "snällt". Han kan mycket väl skrälla - i detta ögonblick streckad på 5 %. Ett roligt lås med 12 Scellino Luis.
Då är vi två i så fall!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 23:53   #10
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har kollat varje steg Usain Swing tagit det senaste halvåret. Han har startat i V75 9 gånger i rad. Skrällvunnit två ggr och varit med i final tre ggr. En stenhårt härdad äkta familjehäst, som tränas av mamma och pappa och körs växelvis av sönerna. Hästen är mycket kapabel, men körs "snällt". Han kan mycket väl skrälla - i detta ögonblick streckad på 5 %. Ett roligt lås med 12 Scellino Luis.
Ännu roligare är det att spika Coco de Vie som jag tror kan köras till ledningen efter en bit här. Jag tycker inte någon av de förmodade ledarna skulle vilja svara henne när hon kommer.

Jag tror det blir tufft för Scellino Luis och slå Coco de Vie från dödens, men jag är lite rädd för en starkt spurtande Usain Swing dock
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 08:04   #11
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Länge sedan jag såg så dålig klass på hästar i ett klass 2 försök......
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 09:30   #12
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Vad tror ni om den finska hästen Victory Pilot i Brons med Jorma i sulkyn ?
Han har gått bra i finska 4-åringslopp under sommaren och gjorde comeback på Solvalla nyligen, där han vann ganska enkelt.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 12:51   #13
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 6
Sharp$: 430
Standard

Allaballakaitoz


Om Allaballakaitoz skulle nå ledningen tror jag han har bra chans att hålla undan, kan allt emellanåt. Att PU skickar han till Gävle tyder på att är nöjd och stallet går ju som tåget.
Sampo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 13:16   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Vad tror ni om den finska hästen Victory Pilot i Brons med Jorma i sulkyn ?
Han har gått bra i finska 4-åringslopp under sommaren och gjorde comeback på Solvalla nyligen, där han vann ganska enkelt.
Brons är ett svårt lopp. Chans har 2,3,4,6,9,10,12.
2 Linslusen var chanslös senast på Åby mot Shogun. Imponerade inte. Chans här.
3 What's Your Limit var bra som tvåa i det stolopp, där Dernier Viking gjorde en slät figur. WYL fick snällt lopp av Örjan och spurtade bra. En stark och tuff märr, som kan överraska här.
4 Premier Kronos är en tuffing, som våra norrländska sharpsare vet mer om.
6 Victory Pilot bra i Finland kom till Nurmos förra året. I debuten sprang han och lattjade med sex konkurrenter i ett amatörlopp på moddig Solvallabana. Loppet kördes i 19-20 tempo med temposkärpning sista 600. Hästen såg glad ut och klippte med öronen mest hela vägen. Kan mycket väl vinna här. 6 %.
9 Be Spontaneous är alltid med därframme. Inte vunnit sedan september.
10 Top Of The World vinner ofta och skreks en del om senast på Åby. Fick då stryk bl a av Linslusen från liknande lägen som nu. Tjae.
12 Panoramic är en stark rackare och vinner ofta tuffa 2600 m lopp.

Det vore intressant, att få seriös info om Tarzans hästar 3 och 12. Inte bara det gamla vanliga - mina hästar är i full form och ska streckas.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 13:40   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sampo Visa inlägg
Om Allaballakaitoz skulle nå ledningen tror jag han har bra chans att hålla undan, kan allt emellanåt. Att PU skickar han till Gävle tyder på att är nöjd och stallet går ju som tåget.
Men PU följer inte själv med till Gävle. Vad tyder det på? Han duger inte i guld - inte ens i detta lopp. Kunde kanske "allt" hos Åke Svanstedt. Men det var gångna tider.
Finns bara en häst på banan, On Track Piraten. Takter kommer (förhoppningsvis) i första hand till Gävle för denna styrning.
Ed You har vi inte sett tävla sedan augusti. Borde vara ringrostig.
Luckycharm Hanover har rätt spår, distans och kusk. Men OTP är väl minst 20 m bättre.
Som spelare år OTP tråkig spik. Men vad ska man göra - han är bara bäst.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td